Beste klant,

De drogist is door de overheid aangemerkt als vitaal beroep. Dat betekent dat wij, ook in deze tijden, voor je klaar staan. Onze winkels blijven open en onze gecertificeerde drogisten helpen je graag verder. Zij beantwoorden je vragen, geven advies over het ondersteunen van je gezondheid en over producten. Blijf je liever thuis of heb je klachten? Ook dan staan we voor je klaar. Via deze site, Facebook, Instagram of onze app. Zo zijn we voor iedereen dichtbij.

DA. Voel je goed


Hieronder vind je meer informatie over onze maatregelen in onze winkels en webshop.

In de winkel
● Er geldt een maximum aantal klanten die tegelijk in de winkel aanwezig mogen zijn. Dit aantal verschilt per winkel.
● Je hebt alleen toegang tot de winkel met een winkelmandje. Zijn de winkelmandjes op? Dan graag wachten totdat er weer een beschikbaar is.
● De winkelmandjes worden na elk gebruik gereinigd.
● Houd altijd 1,5 meter afstand.
● In onze winkels geldt eenrichtingsverkeer in de looppaden. Dit is duidelijk aangegeven in de winkel.
● Voor onze kassa’s hangen doorzichtige schermen, om jou en de winkelmedewerker te beschermen.
● Probeer zoveel mogelijk contactloos te betalen.
● De pinautomaat wordt elke 15 minuten gereinigd.
● Alle medewerkers gebruiken desinfecterende gel en letten extra goed op hun persoonlijke hygiëne.
● Het vullen van schappen gebeurt zoveel mogelijk buiten openingstijd of in afgesloten gangpaden.
● Kom zoveel mogelijk alleen naar de winkel.
● Onze geur- en make-up testers zijn uit de winkel verwijderd.
● Heb je klachten? Stel je bezoek aan de winkel uit.

Voorraad producten
We doen er alles aan om onze winkels en webshop zoveel mogelijk van producten te voorzien. Als een product niet op voorraad is helpen we je graag met een alternatief.
En zorgen dat het product zo snel mogelijk weer beschikbaar is.
Hierbij doen we ook een beroep op jou. Koop niet meer dan je normaal ook zou doen. Dan is er voldoende voor iedereen en kan iedereen geholpen worden. Zo zorgen we samen voor elkaar.

Bestellingen via onze webshop gaan door
Je kunt online een bestelling plaatsen en thuis laten bezorgen of op komen halen in de winkel. Zorg je altijd dat je je ID-bewijs bij de hand hebt als we komen bezorgen? De PostNL bezorger of DA-medewerker heeft de laatste drie tekens van je ID-bewijs nodig. Dan tekent hij of zij zelf voor ontvangst.

Levering online bestellingen
Vanwege een enorme toename in bestellingen hebben wij vertraging opgelopen met het verzenden van deze bestellingen. Momenteel kan het naar verwachting ongeveer vier dagen duren voordat jouw bestelling bezorgd wordt. De e-mail met verzendbevestiging en track & trace code van PostNL ontvang je ook pas na ongeveer vier dagen. We doen ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk te bezorgen.

Zorg goed voor jezelf
Zorg goed voor jezelf en voor anderen. Denk aan je persoonlijke hygiëne:
● Hoest of nies in je elleboog.
● Was regelmatig je handen.
● Gebruik eenmalig papieren zakdoekjes.

Maak de kans op besmetting zo klein mogelijk
Wat kan je doen om het risico op besmetting met het coronavirus in onze winkels zo klein mogelijk te maken? Medewerkers en klanten stellen die vraag op dit moment vaak. En hoewel er nog veel onbekend is over dit nieuwe virus, is er op basis van onderzoek naar andere virussen al wat meer duidelijk. Welke maatregelen hebben zin in onze winkels? En wat is onzin?


Lees meer over het coronavirus