Maak je eigen halters

WORKOUT IN DE WOONKAMER
Het is best even wennen zonder je vertrouwde sportschool, voetbalmaten en fitnessclubje. Maar gelukkig kan sporten ook in je eentje of met je gezinsleden. En je sport-attributen, die maak je van huis-, tuin- en keukenspullen. Kijk maar eens goed om je heen. Je waterfles wordt een dumbell en met de keukenstoel train je je triceps. Er is genoeg in huis om je spieren in beweging te houden.

DIY dumbell voor je schouders
Vul 2 plastic waterflessen met zand, of kraanwater. Draai de dop er goed op! Hoe groter de fles, hoe zwaarder het gewicht. Zo train je je schouders: Neem je zelfgemaakte dumbells in je handen en strek je armen naast je lichaam. Beweeg vervolgens je armen gestrekt zijwaarts tot schouderhoogte en laat weer zakken. Probeer spanning in je schouders te houden en beweeg weer omhoog. Herhaal dit 10 keer. Beweeg je gestrekte armen vervolgens naar voren en weer terug. Als het lukt ook 10 keer. Succes!

Triceps op de keukenstoel
Ga op een stoel zitten en zet je handen op de rand, naast je benen. Strek je benen met de hakken op de grond. Schuif vervolgens met je billen naar voren richting de grond en duw jezelf weer terug, zonder dat je gaat zitten. Begin met 8 keer en bouw het geleidelijk op.

Biceps met je werktas
Pak een stevige (sport)tas en vul hem met tijdschriften of boeken. Bekijk welk gewicht je aankunt. Neem de tas in je rechterhand en hou de arm gestrekt naar beneden. Buig je onderarm naar je schouder en strek hem vervolgens weer. Herhaal dit 10 keer en doe vervolgens de linkerarm. Is het een makkie, dan mogen er wat boeken bij!

Producten bij dit artikel

Er zijn geen producten beschikbaar op deze pagina.